Aanmelden bij Plan Morgen GGZ

Bij Plan Morgen begrijpen we hoe belangrijk het is om snel de hulp te krijgen die je nodig hebt. Wij staan klaar om jou verder te helpen zonder lange wachttijden. Als jij worstelt met zorgen zoals angst, depressie, paniek of andere uitdagingen, dan zijn wij er voor jou.

Stap 1: Maak een afspraak met je huisarts voor een verwijsbrief

Om toegang te krijgen tot de basis GGZ bij Plan Morgen heb je een verwijzing nodig van jouw huisarts. Deze kan samen met jou de klachten bespreken en bepalen of basis GGZ passend is. Na dit gesprek kan jouw huisarts je direct aanmelden bij Plan Morgen GGZ. 

Stap 2: Wij nemen contact met je op voor de intake

Wanneer je bent aangemeld ontvang jij van ons een bericht met een toegang tot je persoonlijke digitale cliëntportaal. In deze beveiligde omgeving vind je een filmpje met een uitleg van wat je kan verwachten. Ook vind je hier onze behandelvoorwaarden terug. Deze behandelvoorwaarden gaan over zaken als: jouw privacy, het contact dat wij willen hebben met je huisarts en evt. apotheek, wat te doen bij klachten, etc..

Je wordt vervolgens gebeld voor het maken van een eerste afspraak. In voorbereiding op deze afspraak wordt aan je gevraagd of je via jouw beveiligde omgeving een klachtlijst wilt invullen en een online module te doen. Dit geeft de behandelaar inzicht in jouw klachten en hulpvraag. Deze twee elementen staan dan ook tijdens het eerste gesprek centraal. Afhankelijk van je hulpvraag wordt direct een passend behandelaanbod voorgesteld en kan je veelal direct aan de slag.

Stap 3: Start van de behandeling

Na een intakegesprek waarin samen met jou het behandelplan wordt opgesteld, kan de online behandeling van start gaan. De behandeling is zo lang als nodig, zo kort als mogelijk, zodat met focus gewerkt kan worden en jij zo snel mogelijk weer verder kan met waar je mee bezig wilt zijn. Om dit proces te ondersteunen maken we gebruik van e-health: online filmpjes of opdrachten die je binnen je eigen online portaal als huiswerk mee krijgt. Via dit portaal kan je ook gemakkelijk en in een beschermde omgeving contact opnemen met jouw behandelaar.

Een behandeling binnen Plan Morgen wordt afgerond wanneer de behandeldoelen behaald zijn, wanneer er voldoende afname is in klachten, of als tijdens de behandeling blijkt dat andere zorg nodig is. In dat laatste geval wordt samen gekeken wat de best passende aansluiting is

Heb je nog vragen? Wij staan voor je klaar

Bekijk onze veelgestelde vragen of vraag vrijblijvend een informatiegesprek aan.

Let op: vragen over je persoonlijke situatie kunnen wij tijdens dit informatiegesprek niet beantwoorden. Dit komt aan bod bij je eerste behandelafspraak. Wel kunnen we je vragen beantwoorden over onze organisatie en hulp bieden bij hoe je je kunt aanmelden.

 

Onze clienten waarderen ons gemiddeld met een 8.3! Dat is 5% hoger dan het landelijk gemiddelde.